De irritantste reclames van het jaar

Elk jaar worden in december de Loden Leeuwen uitgereikt. Dat is een beeldje van Loeki de Leeuw,
die vroeger aan het begin en aan het eind van een reclameblok op televisie te zien was. 
Eerder bestond al de Gouden Loeki: een prijs voor de beste, leukste of grappigste reclame van het jaar.
De Loden Leeuw is een prijs voor precies het omgekeerde: de meest irritante reclame van het jaar. 
Een prijs die je als bedrijf eigenlijk niet wil winnen, dus. 

Derde werd dit jaar KPN met 19% van de stemmen, tweede werd leningbureau Becam (34%) en de winnaar was...
Verzekeringsbedrijf ASR (45%). In de reclame zie je rapper Sticks en een meisje met elkaar praten.

Bekijk de winnende, of dus eigenlijk verliezende, reclame hier

Elk jaar gaat er ook een Loden Leeuw naar de meest irritante  bekende Nederlander in tv-reclame. 
Dit jaar kreeg zanger René Froger de prijs. Hij speelde in de reclames voor brillenwinkel Eyelove.

Die reclame zie je hier.

Wat vond jij dit jaar de irritantste reclame? 

Bijbehorende titels:
Reclame (Junior Informatie 317)
Reclame (Informatie 133)
De televisie (Junior Informatie 320)

Details en informatie

  • Titel: De irritantste reclames van het jaar